9 ključnih spodrsljajev podjetij pri poročanju o porabi subvencij

Ne dolgo nazaj sta bila javno objavljena informativna seznama podjetij, ki so jim odobrili vloge za pridobitev sredstev za spodbujanje procesnih izboljšav in prejemnikov sredstev za program ASI. Pogodbe so podpisane in projekti v teku. A to še ne pomeni izplačila subvencije oz. nepovratnih sredstev. Vse do zadnjega izplačila se lahko zgodi, da podjetja izgubijo sredstva in jih morajo vrniti z zamudnimi obrestmi vred.

Na kaj morate biti pozorni, da vam ne bo treba vrniti nepovratnih sredstev?

Vsi razpisi za nepovratna sredstva so podprti s pogodbo, kjer so natančno navedene zahteve o poročanju in porabi sredstev. Pri vsakem razpisu so zahteve nekoliko drugačne, a iz izkušenj navajam napake pri poročanju, ki se pojavljajo ne glede na razpis:

  1. naziv operacije na obrazcih za poročanje se razlikuje od naziva na prijavnici oz. pogodbi; pri poročanju smo včasih premalo natančni in prehitri pri oddaji poročila. Moj nasvet je, da si za izdelavo poročila vzamete več časa, odstranite vse moteče dejavnike v okolju in se mu popolnoma posvetite. Vsako informacijo prevrite, čeprav ste v zapisano sto odstotno prepričani.
  2. pravni status organizacije na obrazcih se razlikuje od pravnega statusa na prijavnici oz. pogodbi; ob pripravi poročila nismo popolnoma zbrani, z mislimi smo že pri naslednji nalogi in prav takrat se nam zgodijo najbolj banalne napake.
  3. v poročilu niso izpolnjena vsa polja; čeprav se zdi, da se informacije v nekaterih poljih ponavljajo po nepotrebnem, moramo zadostiti zahtevam in izpolniti vsa polja.
  4. nepravočasno poročanje; poslovanje zahteva od podjetnikov zrelost, strokovnost in odgovornost. Zamujanje pri poročanju je nedopustno.
  5. nepravočasno sporočanje sprememb terminskega načrta; podjetje smo ljudje in vsakomur se lahko pripeti kaj nepričakovanega. Vse kar morate narediti je, da te spremembe sporočite skrbniku pogodbe še isti dan in slediti morebitnim navodilom, ki vam jih podajo.
  6. nekatere zahtevane priloge niso priložene ali pa je kakovost skeniranih prilog oz. kopij dokazil slaba: vsak skeniran dokument obvezno pregledamo in preverimo njegovo kakovost. Po potrebi skeniranje ponovimo.
  7. včasih podjetja ne upoštevajo dosledno vseh zahtev iz pogodbe in prijavljajo neupravičene stroške. Upravičen strošek je v pogodbi natančno definiran in vsi ostali stroški, ki bi jih podjetnik želel uveljavljati v kasnejših fazah izvedbe in niso predstavljeni v vlogi, so neupravičeni stroški in so zavrnjeni.
  8. s podpisom pogodbe ste se zavezali, da boste pri obveščanju javnosti upoštevali zahteve EU. Neupoštevanje te pogodbene zahteve je ena izmed najpogostejših spodrsljajev, ki ni nič manj pomembna.
  9. pri izbiri zunanjih izvajalcev morate vsakokrat ravnati gospodarno, storitev pridobiti po tržni ceni in priložiti tudi ustrezna dokazila.
Posted on: 17. 6. 2018, by :

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja